Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej

DIETA ANDERSONA

Dieta Andersona należy do tak zwanych diet rozłącznych, które zaczęto stosować po badaniach stwierdzających, że przyczyną przybierania na wadze jest nieprawidłowe zestawianie produktów. Przykładem może być długotrwałe przyzwyczajenie żywieniowe, np. spożywanie chleba z wędliną czy mięsa z makaronem, co prowadzi do nadwagi.

Makaron

Przechodząc na dietę Andersona, jadłospis ograniczamy do trzech składników: świeżych owoców, warzyw i orzechów. Dopuszczone jest jedzenie ryb, sera i mięsa, czyli dostarczycieli wysokiej jakości białka, ale ograniczając spożycie tych produktów, szybciej tracimy na wadze -2 kg w ciągu 14 dni. W diecie nie obowiązują rygorystyczne ograniczenia ilościowe, ale konieczne jest przestrzeganie zasad dotyczących kolejności i godzin spożywania posiłków oraz - co jest bardzo ważne - odpowiedniego ich zestawiania.

Decydując się na tę dietę, musimy zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe, zwracać większą uwagę na godziny spożywania posiłków, a przede wszystkim odstępy pomiędzy nimi. Na czas stosowania diety znika z naszego codziennego menu śniadanie.Encyklopedia medycyny naturalnej | U źródła natury

Program żywieniowy od północy do południa, Dieta Andersona

Od północy do południa wolno nam jeść tylko owoce i pić soki wyciśnięte ze świeżych owoców. W ten sposób pokrywamy zapotrzebowanie organizmu na witaminę C. Największe jej ilości występują między innymi w owocach jagodowych (truskawki, maliny i czarna porzeczka) oraz w kiwi. Nie należy dopuścić do jej niedoboru podczas stosowania diety, gdyż kwas askorbinowy reguluje i aktywizuje wiele procesów enzymatycznych w komórkowej przemianie materii, towarzyszy tworzeniu się tkanki łącznej, wzmacnia organizm, chroni go przed infekcjami i umożliwia powstawanie kolagenu.

Warto sięgać także po banany, które zawierają dużo potasu mającego znaczenie dla regulacji ciśnienia krwi, a także doskonale wpływającego na stan skóry, paznokci oraz włosów. Pozostałe owoce cytrusowe oraz owoce suszone są dobrym źródłem nierozpuszczalnego błonnika, który zapobiega zaparciom, reguluje pracę przewodu pokarmowego i zmniejsza zagrożenie rakiem okrężnicy.

Soków ze świeżych owoców nie można zastępować sokami kupionymi w sklepie. Są uboższe w witaminy, które giną podczas procesów tłoczenia i pasteryzowania. Ponadto soki z owoców jagodowych zawierają dodatkowe ilości cukru, zatem są bardziej kaloryczne. Po zjedzeniu owoców musimy odczekać do następnego posiłku co najmniej 2 godziny.

Warzywa, miseczki na stole

Program żywieniowy od południa do godziny 16.00, Gatunki sałat

Od południa do godziny 16.00 nasz program żywieniowy jest następujący. W południe wypijamy sok warzywny, do którego zrobienia potrzebujemy: 2 marchewki, 3 cebule, 3 pietruszki, 1 seler, 2 pory z liśćmi oraz 1 kg ziemniaków! Ziemniaki należy ugotować z łupinami w 1 litrze wody. Wszystkie pozostałe warzywa gotujemy przez godzinę w 2,5 litra wody bez soli. Oba płyny łączymy i dolewamy tyle wody, aby uzyskać 3,5 litra płynu. Dla poprawienia smaku możemy dodać majeranek, cząber i kminek. Pijąc sok przez 3 do 5 dni, oczyszczamy organizm z toksyn.

Picie tak sporządzanego soku zaleca się osobom ze schorzeniami przewodu pokarmowego, wątroby, trzustki i nerek. Raczej nie powinny go spożywać osoby z problemami wrzodowymi (szczególnie żołądka) oraz chorzy na cukrzycę. Soku nie należy przechowywać, ponieważ traci wartości odżywcze. W każdym dniu diety przygotowujemy świeży sok.

Przy przygotowaniu sałatek z sałaty nie natęży używać oliwy, ponieważ jest wysokoenergetyczna. W 1/2 godziny po wypiciu soku można zjeść sałatkę warzywną - oczywiście w dowolnej ilości. Jej podstawowym składnikiem powinna być zielona sałata, ponieważ jest niskokaloryczna i zawiera dużo substancji odżywczych.

Wartość odżywcza sałaty jest różna w zależności od gatunku, pory roku, świeżości rośliny, a nawet tego, czy wybierzemy liście ze środka czy zewnętrzne. Ciemnozielone liście zewnętrzne zawierają dużo beta-karotenu (50 razy więcej niż jasnozielone liście ze środka główki). Większość zielonych odmian sałaty jest dość dobrym źródłem kwasu foliowego, czyli jednej z witamin z grupy B, która pomaga w rozkładzie i wykorzystaniu przez organizm białek  pokarmowych oraz uczestniczy w procesie tworzenia krwinek czerwonych i białych. Bardzo pożywne odmiany sałaty to szpinak i rzeżucha - cenne źródła witaminy C.

Generalnie sałata odświeża i oczyszcza organizm. Ma także właściwości mineralizujące, korzystnie wpływa na krążenie i poprawia pracę wątroby. Przyrządzając sałatkę nie polewamy jej oliwą, a tym bardziej innymi ciężko strawnymi sosami wytwarzanymi przemysłowo. Bez wątpienia poprawiają smak sałatki, ale są wysokoenergetyczne i zdrową sałatę obciążają zupełnie niepotrzebnym tłuszczem. Zawierają z reguły wiele substancji dodatkowych, np. barwniki (w sosach najczęściej występuje betanina) i zagęszczacze oraz jaja i pochodne soi.

GATUNKI SAŁAT

  •   endywia fryzowana;  
  •   sałata fryzowana;  
  •   roszponka;
  •   sałata lodowa:  
  •   rokietta;  
  •   sałata pekińska;  
  •   cykoria:  
  •   sałata karbowana:  
  •   sałata masłowa:  
  •   sałata zielona.

Program żywieniowy od godziny 16.00 do 20.00, Dieta Andersona

Od godziny 16.00 do 20.00 możemy jeść wymienione wcześniej produkty, czyli ryby, mięso i sery w ilościach wystarczających do zaspokojenia głodu. Zanim przygotujemy posiłek, zastanówmy się, czy zestawione dwa podstawowe składniki posiłku nie zawierają białek (np. ryby, mięso) i węglowodanów (np. ziemniaki, makaron). Trzeba uważać, aby całkowicie nie  wyeliminować węglowodanów z pożywienia. Może doprowadzić do utraty kationów, w szczególności sodu, oraz odwodnienia organizmu.

W pierwszych dniach stosowania diety możemy często odczuwać głód. Nie należy wtedy podjadać produktów nie zalecanych w diecie. Głód będzie mniej dokuczliwy po wypiciu szklanki niegazowanej wody mineralnej lub szklanki świeżego soku. Pomóc też może popijanie zalanej wrzątkiem łyżeczki siemienia lnianego lub otrąb. Starajmy się nie pić bezpośrednio przed i po posiłku lub w jego trakcie. Jeśli zdecydujemy się na przeprowadzenie takiej diety, musimy zrezygnować z kawy, herbaty, gazowanej wody oraz alkoholu.

Ostatni posiłek zjadamy o godzinie 20.00.


SUBSKRYBCJA

Wpisz swój adres e-mail:

Delivered by FeedBurner

Wesprzyj medycopedię



Reklama






Spirulin plus

Online

Wszystkich Online: 6
Gości: 1
Roboty: crawl Bot, robot Bot, Google Bot, robot Bot, robot Bot