Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej

Amerykańska dieta odchudzająca | Dieta J. Hemper'a

Dieta amerykańska została opracowana przez doktora Johana Hempere'a, eksperta do spraw żywieniowych. Jest to dieta niskokaloryczna (1200-1500 kcal). Istotne jest to, że stosując ją, nie trzeba drastycznie zmniejszać dziennej liczby kalorii już od początku kuracji, lecz można to robić stopniowo.

Sałatka dietetyczna w talerzu
Przestrzegając zasad diety przez miesiąc, obniżamy tygodniowe spożycie kilokalorii o 200. Dzięki temu przyzwyczajamy się do mniejszych porcji jedzenia bez dojmującego uczucia głodu. W ciągu miesiąca tracimy od 4 do 5 kg. Dieta amerykańska nie tylko umożliwia zrzucenie kilku zbędnych kilogramów, ale także oczyszcza organizm. Dzieje się to za sprawą pięciu podstawowych składników tej diety, które muszą znajdować się w prawie każdym spożywanym posiłku. Należą do nich kiełki, otręby, jogurt, cebula oraz drożdże.Encyklopedia medycyny naturalnej | U źródła natury

Co jeść na śniadanie w diecie Hemper'a?

Śniadanie

Na śniadanie zjadamy otręby zmiksowane z łyżeczką miodu, jogurtem, sokiem z cytryny i 3 posiekanymi orzechami laskowymi. Możemy użyć otrąb pszennych lub owsianych.

Co zawierają otręby pszenne?
  •  15% białka;  
  •  4 % tłuszczu ;  
  •  16% węglowodanów;  
  •  naturalny błonnik;  
  •  witaminy A i E;  
  •  fosfor, wapń, potas, magnez.

Otręby pszenne otrzymywane są z przemiału oczyszczonego ziarna pszenicy. Sprzyjają one oczyszczaniu organizmu ze zbędnych substancji, a dzięki obecności błonnika poprawiają przemianę materii, usprawniają procesy trawienne oraz perystaltykę jelit.

Natomiast otręby owsiane są bogatym źródłem rozpuszczalnego błonnika pokarmowego - b-glukanu. Spożywanie ich wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi i działa przeciwmiażdżycowo. Bardzo często otręby owsiane zalecane są osobom cierpiącym na cukrzycę i otyłość oraz pracoholikom, ponieważ zmniejszają ilość potrzebnego snu.

Drugie śniadanie

Według zaleceń diety, na drugie śniadanie powinno się zjeść kromkę pieczywa razowego lub pełnoziarnistego, oczywiście bez masła. Najlepszymi dodatkami są chudy biały ser, wędzona chuda ryba i jajko na twardo. Jednak najważniejszym elementem drugiego śniadania są kiełki.

Po raz pierwszy, wiele wieków temu kiełki wykorzystali w kuchni Chińczycy, bo wierzyli, że leczą skurcze mięśni i poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci. Ta opinia została potwierdzona przez współczesnych specjalistów, którzy w kiełkach odnaleźli wiele cennego białka, witaminy E oraz potasu, co jest dowodem na to, że odgrywają one istotną rolę w procesach regeneracji i odmładzania organizmu.

Kiełki czynią dietę bogatą w enzymy oraz chlorofil. W zasadzie do kiełkowania nadaje się prawie każde ziarno zbóż, warzyw i roślin strączkowych. Kiełki różnią się między sobą wyglądem i właściwościami. Na przykład kiełki z roślin strączkowych trzeba najpierw krótko gotować lub po prostu dodawać do gorących potraw - zapiekanki czy bulionu.

Najbardziej wartościowe są kiełki z:
  •     soi;
  •     fasoli mung;  
  •     rzodkiewki;
  •     lucerny;
  •     ciecierzycy;  
  •     rzeżuchy;  
  •     pszenicy;
  •     słonecznika.

W przypadku stosowania diety amerykańskiej, która trwa cały miesiąc, warto założyć własną miniplantację, co nie jest skomplikowanym przedsięwzięciem. Wystarczy zainwestować w specjalną plastikową kiełkownicę, która składa się z trzech przezroczystych szalek, zbiornika na wodę i pokrywy.

Co jeść na obiad w diecie amerykańskiej?

Głównym składnikiem obiadu w diecie amerykańskiej powinna być cebula, najlepiej pieczona na ruszcie. To cenne warzywo znane jest ludzkości już od 5000 lat. Ojczyzną cebuli jest prawdopodobnie Azja Środkowa, a do Europy trafiła ona razem z legionami rzymskimi. Ma właściwości wzmacniające, dezynfekujące oraz geriatryczne.

Mieszkańcy obszarów, gdzie zjada się dużo cebuli, na przykład w Gruzji i Bułgarii, przeciętnie żyją znacznie dłużej niż mieszkańcy zachodniej Europy. Swoje zalety cebula zawdzięcza kompleksowi witamin E, z grupy B i C oraz dużej ilości mikroelementów (sód, potas, wapń, żelazo, mangan, kobalt, cynk, jod).

Naukowcy twierdzą że związki chemiczne znajdujące się w cebuli hamują wzrost grzybów i bakterii, agregację płytek krwi i zapobiegają nowotworom żołądka i jelita grubego. Cebulę najlepiej połączyć z chudym mięsem z rusztu, pełnoziarnistym chlebem (zamiast ziemniaków) i oczywiście z kiełkami. Jeśli przeszkadza nam zapach cebuli, możemy go zlikwidować w następujący sposób. Gryziemy kilka ziaren kawy, a potem natkę pietruszki lub jabłko. Natomiast ręce można nacierać wodą z solą (2 łyżki na litr wody).

Co jeść na podwieczorek?

W trakcie stosowania diety warto dołączyć do jadłospisu podwieczorek, na który zjadamy szklankę odtłuszczonego lub chudego jogurtu. Obecnie jest on produkowany z mleka zagęszczonego przez dodatek mleka w proszku lub odparowanie wody. Następnie jogurt poddaje się pasteryzacji i ukwasza żywymi kulturami bakterii. W organizmie człowieka, tuż po przyjściu na świat, znajduje się około 10 bilionów bakterii, w ponad 400 odmianach.

Jednak upływ lat, a przede wszystkim zmęczenie, stres, zmiany hormonalne i niewłaściwe odżywianie powodują, że liczba bakterii znacznie maleje. Ich miejsce zajmują drobnoustroje, które zaburzają procesy trawienia. Flora bakteryjna zawarta w jogurcie uzupełnia niedobory bakterii, wytwarza kwas mlekowy i octowy, działające antagonistycznie na gnilne drobnoustroje, uwalnia kwasy żółciowe z ich połączeń, wspomaga wchłanianie laktozy oraz wapnia.

W żadnym wypadku w diecie nie można zastępować jogurtu mlekiem, chociażby ze względu na dużą zawartość w mleku wspomnianej laktozy, czyli cukru mlecznego. Ponadto jogurt jest bogatszy w wapń (500 ml mleka = 350 ml jogurtu), a białko zawarte w jogurcie jest prawie trzykrotnie szybciej trawione przez organizm niż to zawarte w mleku. Warto poszukać w sklepach jogurtów z bifidobakteriami, które żyją w naszym przewodzie pokarmowym. Jeśli podczas stosowania diety przyjmujemy lekarstwa, na przykład antybiotyki, bakterie te neutralizują ich skutki uboczne i przywracają równowagę flory bakteryjnej.

Co jeść na kolację w diecie amerykańskiej?

Na kolację do 2 szklanek surowych lub gotowanych warzyw ponownie dodajemy otręby. Jednak w ramach diety amerykańskiej nie jest to ostatni posiłek. Przed snem należy jeszcze wypić napój drożdżowy, sporządzony z 1 łyżeczki drożdży rozpuszczonych w 1 szklance wrzątku lub gorącego mleka.

Zobacz inne diety odchudzające:
Dieta czereśniowa 
Dieta Cambridge
Kolorowa dieta Strażników Wagi
Dieta kapuściana
Skuteczne odchudzanie

SUBSKRYBCJA

Wpisz swój adres e-mail:

Delivered by FeedBurner

Wesprzyj medycopedię



Reklama




Spirulin plus

Online

Wszystkich Online: 9
Gości: 1
Roboty: robot Bot, crawl Bot, robot Bot, robot Bot, robot Bot, robot Bot, robot Bot, robot Bot

Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej
Add comment

Dodaj komentarz

(przeładuj obrazek)