Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej

Kolorowa dieta Strażników Wagi

Weight Watchers to angielska nazwa stowarzyszenia Strażników Wagi, powstałego z inicjatywy Amerykanki Jean Nidetch, która przez wiele lat bezskutecznie walczyła ze sporą nadwagą. Wpadła więc na pomysł, by rozmawiać o swoim problemie z innymi kobietami, które jak ona cierpiały z powodu otyłości.


Spotykały się, by podtrzymywać się nawzajem w postanowieniu zrzucenia zbędnych kilogramów, aby wymieniać się przepisami i liczyć zjedzone kalorie. W 1963 roku Weight Watchers uzyskało status organizacji i od tego momentu datuje się pierwsze publiczne spotkanie osób walczących z nadwagą. Organizacja najpierw działała tylko w Stanach Zjednoczonych, dzisiaj jej oddziały znajdują się w wielu krajach świata. W Polsce Strażnicy Wagi spotykają się od 1996 roku.

Dieta ta pozwala bezpiecznie schudnąć nawet 1 kg tygodniowo, pod warunkiem, że dołączymy do niej pewien wysiłek fizyczny, np. regularne pływanie, szybkie spacery lub ćwiczenia w siłowni. Istotne jest to, że nie polega ona na głodzeniu, ale na zmianie sposobu odżywiania (co rzeczywiście jest najtrudniejsze). Jest to dieta niskokaloryczna, obowiązuje w niej limit 1250 - 1750 kalorii dziennie. Podstawowym założeniem jest podział wszystkich produktów spożywczych na trzy kategorie. Został on przeprowadzony na podstawie zawartości tłuszczu w jedzeniu oraz wartości odżywczej pokarmów.

Każda grupa została oznaczona jednym z kolorów sygnalizacji świetlnej.  

  • W skład grupy zielonej wchodzą warzywa i owoce: jabłka, gruszki, cytrusy, marchew, brokuły, kalafior, sałata, cebula, pomidory itd. Tutaj nie obowiązują żadne zakazy, można jeść te produkty bez ograniczeń ilościowych (choć najlepiej, jeśli to będzie kilogram surowych warzyw i owoców dziennie; absolutne minimum to trzy 100-gramowe porcje warzyw i dwa owoce) i tak często, jak mamy na nie ochotę. Wyjątkiem od tej reguły są owoce o dużej zawartości cukru. np. winogrona, czereśnie oraz banany.  


  • Produkty żółte to ryby, chude wędliny, mięso (z wyjątkiem wieprzowiny), chude mleko, jaja, pieczywo, ryż, kasza, makarony, ziemniaki, kukurydza, fasola, groch, fasolka szparagowa, chude sery, tłuszcze roślinne. Produkty żółte należy jeść z umiarem. Ich dopuszczalna dzienna porcja zależy od płci i wagi odchudzającej się osoby. Dzienna racja żółtych produktów to na przykład: 10 dag ugotowanego makaronu, 2 kromki chleba, szklanka chudego mleka lub kefiru, 4 łyżki groszku z puszki lub 1 jajko.

  • Grupa czerwona to produkty, które można jeść tylko w minimalnych ilościach. Dzienny limit kalorii pochodzących z tego rodzaju pożywienia wynosi 100, przy czym należy pamiętać, że na ich jedzenie można sobie pozwolić tylko sześć razy w tygodniu. Dodają organizmowi energii, ale w ogólnym rozliczeniu przynoszą więcej szkody niż pożytku, ponieważ zawierają największe ilości tłuszczu i cukru. Tutaj przyporządkowane są takie produkty, jak słodkie napoje, np. typu cola, wszystkie alkohole, ser topiony, czekolada, ciasta, cukierki, chipsy, dżemy, galaretki, konfitury, skondensowane mleko, śmietana, kiełbasy, mięso, tłuste ryby, np. węgorz. Wartość 100 kalorii ma na przykład kieliszek wina, dwie kostki czekolady, gałka lodów owocowych lub jedno małe ciasteczko.
Dieta kolorowa opiera się na dokładnym trzymaniu się dopuszczalnych dziennych porcji produktów z każdej opisanej grupy. Bardzo ważnym zaleceniem diety jest niejedzenie po godzinie 18. Poza tym należy dostarczać organizmowi znacznych ilości napojów, przede wszystkim niegazowanej wody mineralnej. Dziennie organizm powinien otrzymywać 2 litry płynów. Woda mineralna bardzo pomaga w pozbyciu się zbędnych kilogramów, ponieważ wypełniając żołądek, hamuje uczucie głodu. Poprawia przemianę materii, usuwa z ustroju zbędne, szkodliwe substancje, oczyszcza i uzupełnia niedobór składników mineralnych.

Oprócz wody mineralnej poleca się picie herbatek ziołowych regulujących procesy trawienne i usprawniających działanie wątroby. Należy jak najczęściej usuwać z jadłospisu m.in. takie dania, jak kiełbasy, boczek, pasztety, paluszki, chipsy, słone orzeszki i ciasta z kremem. Jeśli do tego dołączy się ćwiczenia fizyczne - gimnastykę lub choćby regularne, szybkie spacery - łatwo będzie osiągnąć prawidłową wagę ciała.

A kiedy już poznamy własne tempo przemiany materii i dopasujemy je do naszego trybu życia, bez problemu osiągniemy stan, gdy waga nieruchomieje. Ścisłe przestrzeganie dziennych porcji kolorowej diety połączone z ruchem dadzą naprawdę wspaniałe efekty. Organizm tak przyzwyczaja się do kolorowego reżimu, że nie ma mowy o powrocie do zaokrąglonej sylwetki.

Dodatkowym istotnym elementem diety Strażników Wagi są spotkania odchudzających się. W zajęciach, odbywających się raz w tygodniu, bierze udział zazwyczaj kilkanaście osób. Systematycznie kontrolują swoją wagę, razem cieszą się z utraconych kilogramów, zwierzają się z dietetycznych porażek, nawzajem dopingują się i podtrzymują w walce z otyłością. Nie są to spotkania terapeutyczne, ale na pewno bardzo pomagają odnieść sukces. Wszelkie informacje o diecie Strażników Wagi można otrzymać pod numerem telefonu: (022)494691.

 

Nasz przepis w diecie Strażników Wagi

Surówka z sałatą i ogórkiem

Składniki: łyżka posiekanego koperku, szczypta świeżego tymianku, łyżka oleju słonecznikowego, kilka listków świeżego oregano, ząbek czosnku, sól, główka sałaty, świeży ogórek, łyżka bryndzy, łyżka natki pietruszki.
Przygotowanie: koperek i tymianek połączyć, dodać olej i posiekane oregano. Czosnek posiekać i rozetrzeć z solą. Sałatę opłukać, osączyć i porwać na kawałki. Ogórek pokroić w kostkę. Wszystkie składniki połączyć i dokładnie wymieszać. Lekko schłodzić.

Dzień z kolorowym menu Strażników Wagi

I śniadanie: 2 cienkie kromki chleba razowego, niepełna łyżeczka margaryny, 2 plasterki polędwicy drobiowej   lub
3 łyżki muesli wymieszane z 3 łyżkami jogurtu naturalnego.

II Śniadanie:duży owoc  lub ogórek zielony, gotowane brokuły lub pomidor.  

Obiad:zupa jarzynowa bez mięsa lub odtłuszczony rosół, 2 łyżki makaronu, kaszy lub ryżu, plaster drobiu usmażony na łyżce oliwy z oliwek, surówka z jabłek i marchewki lub sałata z łyżką niskoprocentowej śmietany, warzywa bez ograniczeń, np. ziemniaki z wody, kieliszek czerwonego wina lub kawałeczek czekolady.

Podwieczorek:seler starty na tarce o grubych oczkach, doprawiony sokiem z cytryny.

Kolacja: kromka ciemnego chleba, 3 łyżki chudego twarogu, 1/4 łyżeczki margaryny, szklanka soku owocowego lub herbatka ziołowa.


Résumé: dieta odchudzanie ćwiczenia, dieta bez głodzenia kolorowa, Stowarzyszenie Strażników Wagi 

Foto: Spotkanie | https://flic.kr/p/4QrWDpEncyklopedia medycyny naturalnej | U źródła natury

SUBSKRYBCJA

Wpisz swój adres e-mail:

Delivered by FeedBurner

Wesprzyj medycopedię



Reklama






Spirulin plus

Online

Wszystkich Online: 11
Gości: 5
Roboty: Google Bot, robot Bot, crawl Bot, Google AdSense, robot Bot, robot Bot