Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej

Mało tłuszczu, dużo białka to sekret zdrowej kuchni indonezyjskiej

Typowe danie w kuchni indonezyjskiej to ryż z dwoma lub trzema potrawami mięsnymi, warzywnymi albo rybnymi, podanymi w odpowiednio doprawionych sosach. Bardzo często jada się go również z owocami morza. Potrawy te mają ogromne walory żywieniowe, ponieważ zawierają mało tłuszczu, a dużo białka. Ponadto są niskokaloryczne, pożywne i obniżają poziom "złego" cholesterolu we krwi.

Krewetki z ryżem i kurkumą
Krewetki afrodyzjak zapobiega nowotworom
W kuchni indonezyjskiej popularne są krewetki, serwowane z owocami. Są one znakomitym źródłem witaminy B12 oraz selenu, który jest przeciwutleniaczem chroniącym komórki przed wolnymi rodnikami. Częste spożywanie krewetek zapobiega powstawaniu nowotworów i działa afrodyzyjnie. Nie podaje się ich z takimi produktami, jak zboża, ziemniaki i przetwory mleczne, ponieważ zawierają one węglowodany, które sprawiają, że selen staje się nieprzyswajalny przez organizm.

Do przyrządzania dań wykorzystuje się rozmaite owoce, np. ananasy, kiwi, mango, ciemne czereśnie i papaje. Zawierają one znaczne ilości witaminy C i dostarczają wielu składników mineralnych (np. wapnia, potasu i żelaza). Mnogość owoców sprawia, że kuchnia indonezyjska jest kolorowa, aromatyczna i bardzo zdrowa.

Potrawy z wysp południowych zawdzięczają swój oryginalny smak bardzo ciekawym kompozycjom przypraw, określanych przez rdzennych mieszkańców archipelagu mianem bambu. Kucharze z Indonezji od wieków mieszają różne gatunki ziół, uzyskując także preparaty lecznicze i dodatki zapachowe. Do najbardziej popularnych przypraw wykorzystywanych w tamtej tradycji kulinarnej zalicza się curry i kurkumę.

W kuchni orientalnej wykorzystuje się wiele owoców egzotycznych, np. ananasy, kiwi oraz papaje. Mieszkańcy wysp chętnie jadają krewetki, które uznają za doskonały afrodyzjak.

KREWETKI SĄ ŹRÓDŁEM:
  • białka;
  • tłuszczu;
  • sodu;
  • witaminy B12;
  • witaminy PP;
  • jodu;
  • selenu.

Zdrowy przepis kulinarny


Orientalna sałatka owocowa

Składniki: mango, papaja, 8 śliwek, 4 kiwi, 100 g ciemnych czereśni, papryczka chili, łyżka pasty krewetkowej, łyżka pasty tamaryndowej, brązówmy cukier 120 g, łyżka sosu winegret, sól.

Przygotowanie: owoce dokładnie myjemy i usuwamy z nich pestki, a następnie kroimy je na kawałki. Papryczkę chili drobno siekamy. W garnku podgrzewamy pastę krewetkową, dodajemy cukier, sos winegret, pastę tamaryndową, papryczkę chili i odrobinę soli. Składniki gotujemy na średnim ogniu około 3 minut i miksujemy. Owoce wrzucamy do salaterki, polewamy sosem i od razu podajemy.Encyklopedia medycyny naturalnej | U źródła natury

SUBSKRYBCJA

Wpisz swój adres e-mail:

Delivered by FeedBurner

Wesprzyj medycopedię



Reklama




Spirulin plus

Online

Wszystkich Online: 9
Gości: 2
Roboty: crawl Bot, robot Bot, robot Bot, crawl Bot, robot Bot, robot Bot, robot Bot

Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej
Add comment

Dodaj komentarz

(przeładuj obrazek)