Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej

Właściwa dieta ma wpływ na poprawę samopoczucia

Bardzo łatwo z tłumu znajomych wyłowić osoby optymistycznie nastawione do świata i ludzi. Wyróżniają się dzięki swojej gotowości do działania, aktywności i chęci pokonywania wszelkich trudności. Ufają ludziom, lubią poświęcać im dużo uwagi i czują do nich sympatię. 


Starają się w każdej sytuacji znaleźć przede wszystkim jej pozytywne aspekty. Bez problemu zjednują sobie sympatię ludzi, są otwarci, pełni pomysłów i planów na przyszłość. Nie poddają się trudnościom, które paraliżują i zniechęcają, ale wychodzą im naprzeciw, bez uprzedzeń i zbędnego marudzenia. 

Są entuzjastycznie nastawieni do tego, co przyniesie czas, kreatywni i pełni wiary, że nie ma rzeczy niemożliwych. Czy optymistą trzeba się urodzić? Być może. Ale jak sprawić, by rankiem poczuć przypływ energii i radości życia? Co składa się na pozytywne spojrzenie na świat? Pesymizm, nerwowość i smutek mogą mieć wiele powodów. Czasem są reakcją na konkretne nieprzyjemne wydarzenia, czasem wynikają z wahań w poziomie hormonów, kiedy indziej to odpowiedź organizmu na jesienne słoty i brak słońca zimą. Przyczyny obniżonego nastroju nie są do końca poznane.

Naukowcy jednak zgadzają się, że brak optymizmu spowodowany jest zaburzoną funkcją neuroprzekaźników w mózgu. Zależy on przede wszystkim od substancji chemicznej zwanej serotoniną lub enteroaminą - hormonu tkankowego wydzielanego przez komórki mózgu i błonę śluzową jelit. Ta pochodna tryptofanu powoduje skurcz naczyń krwionośnych, mięśni gładkich macicy, żołądka i jelit, a przede wszystkim wpływa na czynności obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego. Tak więc to właśnie zmiany w metabolizmie komórek mózgowych są odpowiedzialne za modulowanie nastroju.
Encyklopedia medycyny naturalnej | U źródła natury

Podstawowe zasady diety optymizmu

Okazuje się jednak, że niebagatelne znaczenie, jeśli chodzi o poprawę samopoczucia, odgrywa właściwa dieta. Dzięki odpowiedniemu doborowi pokarmów można nie tylko dbać o zdrowie, ale również wpływać na nastawienie do świata i ludzi. Jedną z podstawowych zasad diety optymizmu jest jedzenie tylko tego, co jest smaczne i estetycznie podane. Posiłek powinien sprawiać przyjemność, trzeba zrobić wszystko, by był jednym z najradośniejszych chwil całego dnia.

Zbyt obfite posiłki prowadzą do otyłości

Jedzenie w pośpiechu, byle jak i byle kiedy sprawia, że pozbawiamy się jednej z najprzyjemniejszych czynności, jaka może być udziałem człowieka. Ważne jest także, by jeść nie za dużo i nie za mało, zbyt obfite posiłki rozleniwiają i pozbawiają energii. Poza tym prowadzą do otyłości, która obniża samoocenę, pozbawia dobrego humoru i często jest powodem samotności oraz problemów w kontaktach z ludźmi.

Dieta optymizmu - Podstawy prawidłowego odżywiania

Foto: Radość

SUBSKRYBCJA

Wpisz swój adres e-mail:

Delivered by FeedBurner

Wesprzyj medycopedię



Reklama




Spirulin plus

Online

Wszystkich Online: 9
Gości: 3
Roboty: robot Bot, robot Bot, crawl Bot, Google Bot, crawl Bot, Google Bot

Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej
Add comment

Dodaj komentarz

(przeładuj obrazek)