Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej

Chodzenie boso | Stymulacja organów wewnętrznych | Refleksoterapia

Medycyna naturalna kładzie nacisk na znaczenie bezpośredniego kontaktu z ziemią. Chodzenie boso jest jedną z głównych metod zdrowotnych, pozwalających nam bez trudu korzystać z energii Ziemi. Patrząc z innej perspektywy - możemy, dobrze "uziemieni", bezpiecznie korzystać z energii kosmosu. Tego rodzaju powrót do natury ma znaczenie psychoterapeutyczne, dając nam naturalną możliwość zyskania solidnego oparcia.

 
Obuwie sprawia, że stopy stają się wrażliwe i nieodporne na czynniki zewnętrzne, co jest przyczyną powstawania bardzo wielu schorzeń. Łatwo np. zachorować na grypę czy przeziębić się, kiedy zmarzną lub przemokną nam stopy. Stara mądrość mówi, że jeśli chcemy zachować zdrowie, musimy dbać o to, by głowa była chłodna, a stopy ciepłe. Chodzenie bez butów przyjemnie odciąża układ krążenia, powodując odpływ krwi z górnych partii organizmu, zwłaszcza mózgu i serca, w okolice stóp.

Ponadto, zgodnie z regułami refleksologii czy akupresury stóp, chodzenie boso po różnych rodzajach podłoża stymuluje pracę organizmu poprzez masaż punktów refleksyjnych, znajdujących się na podeszwach. Spacerowanie bez obuwia może doskonale hartować organizm, nie wspominając o takich elementach terapii, jak przyjemność, którą przynosi kontakt z naturalnym podłożem, na przykład trawą czy piaskiem.

Chodzić boso można wszędzie i zawsze, każda forma tej kuracji jest dobra. Warto rozpocząć ją w domu, a następnie po przyzwyczajeniu stóp kontynuować na łonie natury. Doskonałe efekty daje stąpanie po wodzie, rosie, a nawet po śniegu, ale zanim zaczniemy właściwą kurację, poćwiczmy w wannie. 

Tego rodzaju leczenie oferują różne ośrodki lecznicze, w których chodzi się w specjalnych basenikach i brodzikach. Każdy zabieg należy przeprowadzać w spokoju, bez pośpiechu.

Przy chodzeniu zarówno po wodzie, jak i po śniegu zaleca się zabiegi trwające około 3 minut, w zależności od pory roku. Po rosie można spacerować nawet 10 minut. Dodajmy, że ten ostatni zabieg ma niezwykły urok; jego zaletą jest też to, że należy go wykonywać o świcie - spróbujmy choć kilka razy zacząć dzień w ten sposób!

Chodzenie bez butów

Chodzenie boso wzmacnia i regeneruje organizm, przynosi odświeżenie i relaks, pamiętajmy jednak, że istnieją pewne przeciwwskazania. Dotyczy to zwłaszcza chodzenia po mokrym podłożu, które m.in. silnie wychładza organizm. Do przeciwwskazań należą zapalenia nerwów kończyn dolnych, chronicznie ziębnące stopy, wychłodzenie i wycieńczenie, infekcje oraz inne schorzenia nerek i pęcherza moczowego, a także menstruacja.

Dodajmy jeszcze, że wszystko, co dotyczy stóp, można też w pewnym sensie odnieść do innych części ciała. Bardzo istotne znaczenie zdrowotne ma taki ogólny, "naturalny" styl życia - noszenie lekkich, zwiewnych ubrań, które pozwolą, by nasze ciało miało kontakt z czynnikami atmosferycznymi, takimi jak powietrze czy słońce.

Najlepsza okazuje się bawełniana koszula, lniany garnitur lub sukienka, przewiewna czapka oraz niestosowanie żadnych dodatków, takich jak wysokie kołnierze czy golfy, pozwala nam to, przy właściwym zahartowaniu organizmu, na zachowanie dobrego samopoczucia i zdrowia, nabranie krzepy oraz zyskanie wytrzymałości na wszelkie niesprzyjające warunki pogodowe.
Encyklopedia medycyny naturalnej | U źródła natury

SUBSKRYBCJA

Wpisz swój adres e-mail:

Delivered by FeedBurner

Wesprzyj medycopedię



Reklama




Spirulin plus

Online

Wszystkich Online: 6
Gości: 3
Roboty: Google Bot, crawl Bot, crawl Bot

Subskrybuj Encyklopedię medycyny naturalnej
Add comment

Dodaj komentarz

(przeładuj obrazek)